Hetkoznapi elet

2011.06.01. 14:08

Ekezet nelkul irok, az irodaban ugyanis nemet billentyuzetem van es nem minden betunek van ekezetes valtozata.

Egyelore csak szemlelodtem, es fogadtam a vizualis ingereket, de ma kesz vagyok megosztani a latottakat.

Pesti lanykent el sem birtam kepzelni soha, hogy valaki a teraszan zoldseget termesszen.
Azt plane, hogy a foldszinti szomszed elkeritsen az emeletes haz kertjebol egy darabot, es ott haboritatlanul paradicsomot, karalabet es hasonloakat termesszen. Foleg azt nem birtam volna elkepzelni, hogy ez svajcban igy van. DE! Nem csak a szomszedom termeszt zoldseget a kertben. Mindenki, aki el es mozog. Sot! Ma atmentem a szomszedos irodaba az otodiken. Mikozben a BA-val mindenfele munka dologrol beszelgettunk, elbambultam. Ki az ablakon.
Neztem a szomszedos haz tetejet. Megmozdult valami. Kinyilt a teton levo terasz uvegajtaja es kijott egy no. Tett vett a zoldseges ladak kozott, majd egyszer csak nagy mozgolodas tamadt korulotte. Kis feher es barna foltok szaladgaltak mogotte, ahogy fedezekbe vonult az eso elol. Na mik voltak azok a kis feher es barna foltok? Bizony! Csirkek. Az irodahazak kozott a negyedik emelet tetejen a legnagyobb termeszetesseggel csirket nevelnek. Mondjuk mar meg sem kene lepodom.

A harangozasrol meg nem irtam. Pedig igen erdekfeszito.
Eloszor is leszogeznem, hogy nem vagyok vallasos es nem jarok templomba. Voltak ra kiserletek, de vannak tanuim, hogy menthetetlenul ateista vagyok. Na de miert is fontos ez? Mert nem ertem, hogy hogyan van az, hogy minden negyed oraban megkongatjak a harangot, illetve, hogy mi a bubanatert kell MINDEN HETKOZNAP reggel 7:00 es 7:03 kozott vadul harangozni. Ezen kivul vasarnap mi a bubanatert nem lehet 9:45-nel tovabb aludni? Konkretan 9:45 es 10:00 kozott reggel kiharangoznak az agybol. A vasarnapi agyban dogles istennek nem tetszo dolog vagy mi? Reggel 7-nel tovabb meg ne aludjon senki? Mi van ha otthon fekszem betegen? Lehet mondani, hogy az ember kibir 3 perc harangozast siman, aztan minden erolkodes nelkul visszaalszik. Na persze, csak nem mindenki ilyen. Valaki vilagositson mar fel, hogy mi ez a harangozasi orulet!

Ehhez kapcsolodik meg, hogy az, hogy reggel 7-kor harangoznak valahogy osszefuggesben lehet azzal, hogy itt bizony reggel 7-kor kezdodik az elet. Otthon (sztem) torvenyben rogzitett a reggel nyolcas kezdes a kozepitkezeseken. Nem csaphatsz zajt 8 elott. Onnan gondolom, hogy a szomszedom siman feljelentette a felettunk lakot amikor az probalta felujitani a lakasat. A rendorok kijottek kotelessegbol, mindenki bologatott majd elmentek. Ominozus szomszednak itt kihullana az osszes haja, ha latna, hogy reggel 7-kor vidam munkasok sora utat bont es hazakat epit nagy lelkesen. Lehet a gazdasag itt ettol sikeresebb? A fene se tudja, en minden esetre eleg kialvatlanul tengetem igy a napjaimat.

Es ha mar a munkasokhoz ertunk, akkor ime 2 emlitesre melto dolog:
Az egyik, hogy itt nem szologatnak be a noknek, maximum udvariasan biccentve azt mondjak: Jo Reggelt! Erdekes, igy meg egy mosolyt is ki tudnak csalni az emberbol. Maris mindkettonknek jobban indul a nap.
A masik, hogy a minap munkaba jovet megdobbento elmenyben volt reszem. Az orrom elott 2 munkas ember lemosta a kozlekedesi jelzotablakat es mutargyakat ( pl forgalomelterelot ). Tegnap meg a vizelvezetokrol kaptak le a racsokat es mostak ki slaggal azokat. Elkepeszto, mikor lattam ilyet otthon utoljara? Nem is emlekszem...

Svajci rovidhireinket hallottak.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://hifive.blog.hu/api/trackback/id/tr522948668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása